ناهارخوری چوبی ناهارخوری دو نفره ناهارخوری دو نفره 862dbdac c86a 4255 949a c47f4f49c8fc

ناهارخوری دو نفره:

ناهارخوری دو نفره در آپارتمان های کوچک بسیار پرکاربرد است. امروزه و در عصر حاضر از آنجایی که فضا خانه ها کوچک و کوچکتر شده است و خانه ها بیشتر حالت آپارتمانی پیدا کرده است لذا اکثر افراد با کمبود فضا مواجه هستند. در گذشته میز و صندلی ناهارخوری به عنوان یک کالا لوکس و غیرضروری محسوب میشده است. اما امروزه با توجه به پیشرفت در صنعت مد این کالا به عنوان کالایی ضروری یافت میشود و در هرخانه ای نیز از آن استفاده میشود.
ناهارخوری دو نفره با توجه به کمبود فضایی که در ساختمان ها وجود دارد. و همچنین نیاز افراد به این کالا بهترین انتخاب برای شما ناهار خوری دونفره میباشد . که در ادامه به انواع و اقسام مدل ها و شرح آن خواهیم پرداخت.

ناهارخوری دو نفره ناهارخوری دو نفره ناهارخوری دو نفره svg xml  3Csvg 20xmlns 3D http 3A 2F 2Fwww

انواع میز و صندلی ناهار خوری :

میز و صندلی های ناهار خوری در سه نوع اسپرت کلاسیک و مدرن طراحی و در بازار عرضه میشود.  و در رابطه با جنس آنان نیز باید گفت که در انواع و اقسام جنس های مختلف از قبیل چوبی،فلزی،شیشه ای،پلاستیکی و حتی ترکیبی نیز وجود دارد منظور از ترکیبی این است.  که مثلا میز آن شیشه ای و صندلی آن چوبی میباشد.
یکی از نکاتی که در ناهارخوری دو نفره مهم میباشد.  استاندارد میز شما میباشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

استاندارد ناهار خوری مدرن به چه صورت است؟

برای خرید یک دست میز و صندلی مناسب و استاندارد، باید توجه کنید . که ارتفاع میز با مشخصات فیزیکی افراد خانواده سازگار و هماهنگ باشد. مثلا اگر شما قد زیاد بلندی ندارید نباید میزهایی را انتخاب کنیدکه از حد عادی کوتاه‌ترهستند. برای تشخیص یک میز استاندارد باید به این شکل عمل کنید :

که وقتی روی صندلی و پشت میز قرار می گیرید، بلندی میز باید تا قسمت زیرین قفسه سینه شماقرار بگیرد . و فاصله آرنج شما تا بدن نباید بیشتر از ۴۰ سانتی‌متر باشد، درغیر این صورت میز حالت استانداردی نخواهد داشت، هنگامی که شما روی یک میز استاندارد غذا میل میکنید، باید تمامی اعضای بدن‌ شما احساس راحتی کنند.

میز نباید آنقدر کوتاه باشد که مجبور باشید با کمر خم شده غذا بخورید یا آنقدرارتفاع داشته باشد.  که باعث شود احساس خفگی داشته باشید. صندلی باید حالتی راحت و نرم رادارا باشید.

 

پرفروش ترین میز ناهارخوری :

ناهار خوری دونفره یکی از پرطرفدارترین ها در بین انواع میز و صندلی ها در بین افراد مختلف میباشد. این میز و صندلی ها علاوه بر اینکه فضای کمتری را اشغال میکنند. زیبایی و جلوه خاصی به دکوراسیون اتاق غذاخوری و پذیرایی میدهند.

ناهارخوری دو نفره ناهارخوری دو نفره ناهارخوری دو نفره svg xml  3Csvg 20xmlns 3D http 3A 2F 2Fwww
میز ناهارخوری دو نفره باید در عین اینکه مکانی راحت و مناسب برای ۲نفر فراهم میکند.  فضای کافی برای رفت و آمد نیز فراهم کند.
به طور کلی میتوان گفت : بهترین فاصله برای قرار دادن میز ناهاخوری دو نفره در محیطی کوچک به فاصله ۱۰۰تا۱۲۰سانتی متری از دیوار است. البته باید توجه داشت که این فاصله باید در هنگام عقب کشیدن صندلی هنگام نشستن تا دیوار باشد.

باید سعی شود در هنگام انتخاب مدل میزهای ناهار خوری مدلی انتخاب شود.  که برای هر فرد فضایی حدود ۶۰سانتی متر برای میل کردن غذا فراهم شود تا شخص دارای راحتی و آزادی عمل باشد.
اما اگر فضای کوچکی دارید بهترین انتخاب میزهای ۲یا ۴یا۶نفره از انواع دایره ای و بیضی میباشد. این میز ها در فضایی کوچک به راحتی جا میشوند و علاوه بر آن افرادی بیشتر از ۴نفر را دور خود جای میدهند.

نتیجه آنکه در صورت کمبود جا برای نشستن دور میز میتوان به راحتی فضایی اضافه برای افراد دیگر فراهم کرد. البته انتخاب میز های تاشو هم میتواند انتخاب خوبی باشد.

 

ابعاد استاندارد برای میز ناهاخوری ۲نفره عبارتند از:

ارتفاع آن ۷۷سانتی متر و طول آن ۱۲۰سانتی متر و عرض آن ۷۶تا۸۵سانتی متر. در هنگام خرید میز باید به نکته ای که توجه کرد این است که پایه های آن با میخ،پیچ و مهره و یا دوخت های فلزی وصل شده باشند

میزهای موجود در بازار از تنوع جنس برخوردار است از جمله چوبی پلاستیکی پلی استرین(زرین) و نوع جدیدی به نام پلیمری(ABS)میباشد.

میز ناهارخوری چوبی دارای انواع مختلف چوب از جمله چوب روسی،توسکا،ممرز،راش و……میباشد.  و از نظر اولیت میتوان گفت ابتدا راش و در وهله بعد توسکا و در وهله سوم ممرز قرار دارد.
اگر به دنبال میزی با دوام و کیفیت عالی هستید میز چوبی از چوب راش انتخاب مناسبی است و اگر کیفیت معمولی و قیمت مناسب میخواهید چوب توسکا و ممرز مناسب است.

 

در رابطه با میز به طور مفصل توضیح داده شد حال به بررسی صندلی و ویژگی های آن خواهیم پرداخت:

امروز بسیار مد شده است که از میز ها و صندلی های لنگه به لنگه استفاده میشود . اما بهتر است اینکار نکنید یعنی اگر صندلی مدرن است بهتر است میز هم مدرن باشد. و اگر کلاسیک مدنظرتان هست هردو کلاسیک باشد.
اگر پایه های میزتان موج دار است . باید صندلی انتخاب کنید که پایه ها یا پشتی های مشابه داشته باشد یا پارچه ای که انتخاب میکنید دارای طرح باشد.
اگر میزتان مربعی یا مستطیلی شکل است صندلی هایی بخرید که نشیمنگاه مربع یا مستطیلی شکل دارد. همانطور که در میز استانداردهایی لازم و ضروری میباشد در صندلی نیز مهم میباشد.

اندازه استاندارد صندلی ناهارخوری:

میز ناهارخوری ناهارخوری دو نفره ناهارخوری دو نفره svg xml  3Csvg 20xmlns 3D http 3A 2F 2Fwww
در رابطه با اندازه استاندارد صندلی ناهار خوری باید گفت که پهنای استاندارد یک صندلی ناهار خوری بدون دسته ۵۶سانتی متر است.
اگر میز ناهار خوری و اتاق ناهار خوری بزرگی دارید و فکر میکنید . این اندازه استاندارد برای آن کوچک است میتوانید از صندلی بزرگتری استفاده کنید.
نکته ای که در این رابطه باید توجه کرد این است که صندلی های دارای عرض کوچکتر از ۴۳سانتی متر انتخاب نکنید زیرا به اندازه کافی راحت نیستند.
ارتفاع استاندارد نشیمنگاه یک صندلی ناهارخوری از سطح زمین ۴۵الی۴۸سانتی متر است.
به طور کلی میتوان گفت از نشیمنگاه صندلی تا لبه میز حداقل باید ۳۰سانتی متر فاصله باشد.
صندلی های ناهار خوری باید به راحتی جابه جا شوند.اگر کودکان یا افراد مسن میخواهند استفادع کنند نباید زیاد سنگین باشد که به راحتی بتوانند جابه جا کنند.
اگر ناهار خوری دو نفره شما استاندارد نباشد. دچار مشکل خواهید شد چرا که شما میخواهید با آرامش از آن استفاده کنید و در صورت استاتدارد نبودن این آرامش را نخواهید داشت

انتخاب پارچه صندلی ناهارخوری :

در رابطه با پارچه روی صندلی باید گفت که برای نگهداری راحتتر از روکش چرم( طبیعی یا مصنوعی)،شبه جیر و کتان میتوان استفاده کرد. و از پارچه های چند لایه که پرز زیادی دارد مثل مخمل و جاجیم خودداری شود زیرا زود کهنه میشود و زیبایی خود را از دست میدهد. از بهترین نوع پارچه میتوان پارچه های ساخته شده از ریون و پلی استر و ترکیب با پارچه های طبیعی نام برد.

نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *